Tuesday, September 13, 2011

~ Raya dan Merdeka~

السلام عليكم ورحمة الله وبركته

Apa khabar semua?? Masih sibuk beraya??
Al-maklumlah… raya kan sebulan…
Tapi, paling best jadi budak2x… Dapat kumpul duit raya.. hehe
Walau apapun, sudi2xkanlah baca post saya kali ni ye…
Biasalah, tentang raya jugakkk… J

Raya tahun ni istimewa sikit…
Sebab kita sambut dgn merdeka sekali (sebenarnya tak sama hari pun.. huhu)
Semua orang sibuk duk sebut2x MERDEKARAYA…
Kat TV pun ada je iklan ttg merdeka dan hari raya..
Yang tak boleh tahan tu, kat radio duk pasang lagu tanggal 31 versi merdeka dan raya… hehe
Tapi, pada saya impaknya kureng la..
Tak tahu mana silapnya, malam merdeka tu sunyi… Cam bukan hari merdeka je masa tu.. huhuhu…
Then, tiba2x tengok kat TV, ada iklan ttg sambutan kemerdekaan yg akan disambut bersama2x hari Malaysia sekali…
 Hope meriah la sbb sebelum ni pun hari Malaysia macam tak pernah disambut.. Ye tak??
Tapi, saya tetap bersyukur lahir di Malaysia sebab  aman walaupun kekadang ada gak rusuhan sikit2x…
Tapi, taklah seteruk di luar Negara macam Somalia tu… Takut hidup kat tempat macam tu… Hari2x rasa takut nak hidup… Rasa tak selamat ! >.<
So, bersyukurlah dengan apa yang dah diberi oleh-Nya kepada kita J
Aduuuhaiii…
Nak cerita ttg raya tadi sebenarnya…
Ni dah melalut lebih2x ttg merdeka pulak ! ^^
Baiklah… Nak mula cerita ni…
Raya tahun ni agak kurang mantop-lah…
Tak tahu kenapa ye…
Tapi, mungkin sebab tak beraya mana2x sangat…
Duk terperuk kat umah je… (macam tak ada sedara mara pulak kan)
Kengkawan pun tak ramai yg datang….
So, saya rasa agak bosanlah raya tahun ni….
Cuma… shopping raya je yg excited sangat sampai tak muat almari nak sumbat baju…
Dah lebih sangat ! huhuhu…
Last2x, baju2x yg agak2x tak nak pakai (yg baru la) saya bagi kat adik.. Suka dia ! huhu
Tak tahulah nak cakap macamana ye, raya zaman sekarang ni sangat2x tak sama macam dulu masa zaman kecik2x…. Dulu seronok!!! Main bunga api, mercun…. Macam2x kenangan terindah !!!! ^^
Mungkin kena tunggu zaman anak2x kita pulak nanti… Mungkin seronok kot ! hehe ^^

Baju raya saya tahun ni warna merah menyala… hehe
Tak pernah pulak saya ada baju merah macam tu…
Kali pertama la ni… hehe…
Jap2x…. nak share gambar raya tahun ni… J





Hehe… ni je yg tersempat ambik…
Kan dah cakap tadi, raya tahun ni tak beraya mana pun…
So, mmg tak banyak lah gambar yg ada…
Ni ada pun dah kira baik ! ^^
Emmm…. Rasanya boleh lagi ni….
Saya nak ucapkan……..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

Nota kaki ; raya raya jugak, tapi ingatlah orang yg tersayang ~ ^^

No comments: